۲۰ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 30757908
T T
۰ نفر

تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادعاي بهره برداري سياسي دولت از انحلال خانه سينما را يك توهم دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' در گفت وگوی با پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص اظهارات یكی از نمایندگان مجلس مبنی بر سیاسی بودن اقدام دولت، گفت: در سایت منتسب به این نماینده، مطلب دور از انصافی منتشر شده بود كه احتمال می رفت وی از این خبر مطلع نباشد، از این رو در تماسی با او اختیارات قانونی و حقوقی دولت در انحلال خانه سینما تذكر داده شد و وی نیز پذیرفت.

وی افزود: این توهمی بود كه این نماینده مجلس در ذهن پرورانده كه انگار دولت سناریویی را طراحی كرده و به دنبال آن است كه خانه سینما را منحل كند و بعد رییس جمهور برای بهره برداری سیاسی و تقویت پایگاه مردمی، پادرمیانی كرده و مانع انحلال شود.

وی اظهار نظرهای این چنینی را یك توهم و جوسازی خواند و گفت: رییس جمهور چه احتیاجی دارد كه این طور عمل كند و دولت را در معرض حملات و هجمه ها قرار دهد، از این رو تعجب می كنم از برخی ها كه چنین تحلیل هایی را انجام می دهند.

عضو كابینه دولت دهم افزود: فكر می كنم دولت هر كار به حقی كه انجام می دهد از نظر برخی ها به گونه دیگری جلوه داده می شود و اینها كسانی هستند كه با كوك كردن ساز مخالف، دولت را به كوتاهی در مقابل تخلفات متهم می كنند و پس از اجرای عدالت موضع شان را عوض می كنند.

وی در ادامه به بیانیه اصناف سینمایی در مخالفت با اقدام دولت اشاره كرد و گفت: این بیانیه هیچ دلیل حقوقی ندارد و هیچ منطقی بر آن استوار نیست، از این رو به منظور جوسازی و تشویش اذهان عمومی صادر شده است كه در این خصوص هنرمندان و دست اندركاران متعهد عرصه سینما پاسخ لازم را به آنها داده و خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی مخالفت ها با انحلال قانونی خانه سینما و سیاسی خواندن آن، گفت: برخی ها در این خصوص دچار توهم هستند و استدلالهای آنان غیر منطقی و بیشتر به تمسخر و جوسازی شبیه است.

به گفته حسینی، ادامه فعالیت خانه سینما وجاهت قانونی نداشت و همه دستگاه های فرهنگی كشور بر این اتفاق نظر داشتند.

وی خاطر نشان كرد: نحوه فعالیت خانه سینما در شورای فرهنگ عمومی، مورد بحث قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند كه بر اساس اساسنامه عمل نشده و تخلفات آنان از ابتدا وجود داشته و علی رغم تذكرات مكرر ادامه پیدا كرده است از این رو بر اساس مستندات و مدارك موجود، پیگیری های حقوقی صورت گرفت و خانه سینما منحل اعلام شد كه مورد تایید اعضا كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نیروهای ارزشی و متعهد عرصه سینما قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص علت تاخیر برخورد با خانه سینما پس از احراز تخلفات گفت: از زمانی كه كار در وزارتخانه را شروع كردم متوجه برخی اشكالات شدم اما چون برایم قطعی و مسلم نبود، موضوع را بیشتر بررسی كرده و به یقین رسیدم كه به آنها مهلت داده شد، روند خود را اصلاح و تغییرات را در شورای فرهنگ عمومی مطرح كنند اما ادعا كردند كه خود دارای مجمع عمومی به عنوان بالاترین ركن برای هر گونه تغییری هستند و خود مختار هستند كه این موضوع پس از مهلت های زیاد به شورای فرهنگ عمومی برای تعیین تكلیف به بحث گذاشته شد.

حسینی با اشاره به آنكه این موضوع از نظر دولت تمام شده محسوب می شود، از مخالفان خواست بجای فشار، تبلیغات و جو سازی، پایبند به قانون باشند.

فراهنگ ** 1355 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ